torsdag 5 juni 2014

Att ha mål...

...Är viktigt


Viktigare än vad du tror!

Lär dig att förstå vikten i det och nå långt!

Har du satt upp mål för att nå dina drömmar?

Få en tankeställare här!


Mål. Mål är något som vi alla bör ha att jaga. Vad är ett mål? Ett mål är något som du vill uppnå med tiden. Ett mål kan vara antingen något nödvändigt eller något du drömmer om här i livet. Ett exempel i vardagen kan vara att du kanske vill få i ordning trädgården.

 Vi säger att din trädgård rent ut sagt ser skit ut. Gräset är högt, allt är igenväxt. Ditt mål är att du vill få en vacker trädgård.Det finns problem. Allt du ser är problem."det kommer ta flera dagar, vart ska jag börja" tänker du först. Nästa ursäkt blir "hmm har inte tid" eller "det här kan jag inget om". Helt seriöst, fuck ursäkter. Vill du ha en fin trädgård som du stolt kan visa upp för vänner och familj, eller tycka det är jobbigt att visa upp den. Ditt mål är att få en vacker trädgård.

 Kompis, jag vet att det kan vara jobbigt när det känns som att målet känns fruktansvärt jobbigt och långt bort. Det är därför du måste organisera mer. Sätt upp delmål för dig själv, planera dag för dag, vecka för vecka. Klipper du gräset på måndagen, så fixar du häcken på tisdagen, gör plats för odling på onsdag och plantera på torsdagen.

 Jag minns när jag gjorde mina första mål. Det var när jag skulle på intervju på mitt nuvarande jobb och jag tog upp målen till intervjun och visade. Mina mål var:

 - Sköta mitt jobb till 110%. - Utvecklas till en skicklig och driven säljare.

 - Skaffa mig bra referenser för framtida säljaryrken.

 - Få bra rykte inom branshen

 - Att inom 6 månader vara en toppsäljare inom företaget

. Jag gjorde en planering med om hur jag skulle nå målen, men det skriver jag mer om nästa gång. Kom ihåg att det viktigaste är inte att lyckas på en gång. Alla kommer misslyckas många gånger. Lär dig hantera det och ta lärdom av det.

 Det viktiga är inte att göra saker rätt, utan att göra rätt saker.Skit i om det blir fel, du kommer göra det bättre nästa gång. "Skillnaden mellan en framgångsrik person och andra är inte bristen på styrka, inte bristen på kunskap, utan snarare bristen på vilja"- Vincent T. Lombardi

På återseende!. Mitt namn är Robin Dehlin.

Glöm inte + bloggen tack.


2 kommentarer: