söndag 8 juni 2014

Kunskap, tro det eller ej......

...Gör underverk för dig!

 

Tänk att cheferna börjar se dig för din kunskap!

Nöj din INTE med att vara medelmåttig!

Har du tänkt på vad kunskap skulle kunna göra för dig?

Få en inblick här!.

Kunskap och erfarenhet. Något som många inte uppskattar på den nivån man bör. De flesta människor förstår inte vilka underverk de kan uppnå med lite ansträngningar. Tänk dig att du på grund av lite böcker och övningar kan göra dig till en stjärna!.

Tänk på det!. Hur tror du dagens stjärnor når de nivåer de gör. Som Zlatan. Man hör många säga: Vilken tur han har haft som har sån talang. Tur? Den mannen förtjänar det han uppnått, för att han har jobbat,kämpat och säkert fällt många tårar och gått över många lik för att komma dit han är idag.Varje dag, så spelade han som ung, skapade egna  scenarior där han tränade sig själv. Han gav lite mer än alla andra!

Visst folk kan bli duktiga på sina jobb eller sporter. De går dag in och dag ut till sina jobb och blir duktiga eller mediokra på det de gör. Stjärnorna då? hur gör dom? De som når toppen, hur gör dem? Receptet för en riktig stjärna är: Passion, vilja, kunskap och att ge lite mer än alla andra . Det sistnämnda är viktigare än vad du tror.

Att ge lite mer? " Jag går redan till jobbet 8 timmar om dagen och nöjer mig med det". Det är därför du kommer vara där du är i livet just nu, och det är den ända hårda sanningen. Tro det eller ej, men det märks väldigt tydligt, att se vilka som gör det där lilla extra, som att läsa böcker om sitt yrke t.ex. Att du inte gör det här än, betyder inte på något sätt att du är sämre än någon, du har inte förstått vikten i att göra det än bara.

Om vi tittar på Zlatan som människa. Tror ni han blivit den talang han är idag, utan att träna utanför sin träning? Aldrig. Det samma gäller dig själv i din karriär. Du måste träna och skaffa kunskap utanför jobbet med bro, för att ta dig förbi det stora havet av mediokra människor som finns runtomkring dig. Du måste sticka ut. Även om du kanske just nu inte är bäst, så finns det inget som säger att du inte kan bli det. Jag t.ex är inte bäst på mitt jobb just nu. Men jag har gett mig fan på att jag ska bli en jävel på det jag gör.

Hur ska du bli ett guldkorn i gruset? LÄS! hela tiden. Ha en bok i handen hela tiden. Lägg 5% av din lön på att utbilda dig själv. får du 15.000 efter skatt så lägg 750 kr på böcker inom ditt yrke. Och gör inte lika dant som alla andra och läs boken 1 gång. Läs den 3-4 och skriv ner notiser, och gör övningar och gör upp egna scenarior som kan hända i ditt yrke.

Som jag som säljare. Jag skriver upp punkter. Sen ber jag en kompis låtsas vara kunden. Sen tar jag mina notiser från boken jag läst, bygger scenarier efter det, och övar. Så medans andra bara får den erfarenheten genom att vara på jobbet, så övar du det varje dag. Låt oss säga att du läser, lågt räknat, 12 böcker på ett år, och studerar varje bok noggrant och övar hemma på scenarier och skriver egna notiser..det kommer göra underverk för dig. Du får betalt efter kunskap. Som sagt du kommer synas på din arbetsplats, som den diamant du håller på att slipas till. Och cheferna kommer se ditt driv och dina nya kunskap.

Tänk igenom det här! På återseende!. Mitt namn är Robin Dehlin.

Glöm inte + den här bloggen tack!




1 kommentar: