söndag 1 juni 2014

Jag är säker på att du som alla andra...
...Har drömmar och Visioner!

Det har ALLA!

Vad skulle DU göra för att förändras?

Skulle du göra det som krävs?

Allt handlar om vilja!

Hej. mitt namn är Robin Dehlin.Vill du ha större koll på vart du vill i livet? Vill hitta motivationen och drivet till att uppnå nya höjder? Då är det här en blogg för dig!. 

Vem är jag då, till att sitta och skriva om sådana frågor? Hur började jag att fundera över sådant här? Låt mig börja  såhär: Jag vart en riktigt lat jävel! Det enda jag gjorde var och låg hemma på soffan, nyutflygen från föräldrarna, åt pringles och spelade dator,


Jobb och ansvar skrämde mig. Jag nästan hittade på lögner för att slippa jobba, typ som "äh jag mår inte bra" eller "äh jag har inte pengar till busskortet". Tiden gick och jag blev mer och mer besvärad över min situation. Till en början så skällde jag som den omogna valp jag var, på hur mycket fel det var på vårt samhälle. Sakta men säkert som blev sanningen klarare och klarare för mig: Vänta nu lite här backa tillbaka två steg... Jag är omotiverad, det är jag som inte söker jobb. Jobb kommer inte komma upp och bita mig i röven direkt.

Det var då jag tänkte att: Det här går inte! Jag måste börja organisera lite.Innan så höll jag allt i huvudet, vilket ledde till att glömde bort hälften, Som den tjuv jag är så snodde jag en kompis metod- Den väldigt enkla men geniala Whiteboardtavlan. Jag satte upp den på väggen. Och på den skrev jag Vad jag skulle göra varje dag och vilka tider: T.ex "söka jobb 13.00"  Det funkade väldigt bra för mig och jag kände mig mer och mer organiserad.

Jag började också planera mål och planering över hur jag skulle nå dit. Jag började läsa livscoachingsböcker och är alltid hungrig efter nya utmaningar och försöker hålla min kalender så röd som möjligt. I den här bloggen så ska jag försöka få folk att förstå vikten med att våga ta iniativ och jaga drömmar. Jag kankse inte når mina mål. Men hur som helst så tänker jag inte ligga på min dödsbädd och behöva tänka: Varför gjorde jag inte mer? Varför försökte jag inte. Den här bloggen har jag för att jag vill skriva ner mina nya tankar och dela med mig. På återseende! Mitt namn  Robin Dehlin

Var snäll och  + den här bloggen tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar